Sunday, September 20, 2009

NAPE RAMAI YANG BUJANG??

Tok..tok..tok..aiiiii sumer..per habaq??kenyang betullah bukak puasa hari ni..maner xnyer..umah pakcik belah mak n pakcik belah ayah…2 kali makan tu…mmm..citer sal kawen ni..ramai gak yang da berumur 30-an x kawen2 ag…haiiiii..aper nk jadi nie..tba2 tingat plak lagu Dato M Salim ni..tapi kan pernah x korang terpikir aper sebab dorang masih membujang sampai ke tua??

Jeng..jeng..jeng..jom kiter rungkai sumer persoalan yang sampai skunk menjadi tanda tanya…


1."Duit dah x der.."(padahal duit simpan buat beli barang branded)

2."Nak beli keta mewah dulu br kahwin.."(padahal kerja dah bertahun tapi masih ag x cukup duit..hairan kn??)

3."Alah..susah la nak cari yang berkenan di hati.."(padahal diri sendiri yang cerewet..tu yang susah tu..)

4."Tak datang seru ag kot..relax r.."(padahal aweks n awoks keliling pinggang..haiiiiiiiiii...)

5."Banyak sangat halangannyer"(padahal diri sendiri yang belum bersedia..benda len plak yang disalahkan)

6."Aku x bersedia ag la"(padahal dah cukup dah syarat2nyer..)

7."Ilmu x cukup ag maner bley kawen ag"(padahal dah ader master..phd..)

8."Kahwin nie susah r..nak kena sara anak bini la..pastu nak kene tanggung dosa dia..dosa sendiri pon x tertanggung..camne 2"(padahal diri sendiri pon x nak tolong tingkatkn ilmu agama..bagi plak alasan nie..)

9."Aku dah try da tapi ak dikecewakan..dah malas r nak bercinta.."(padahal x reti pon bercinta)

10."Banyak benda lagi aku nak kene pikir.."(padahal x buat keje pape pon)

11."Busy la..banyak keje ni"(padahal pentingkan keje drp sunnah nabi)

12."Jodoh x der ag la"(padahal Allah dah tentukan jodoh..usaha jer yang xder)

13."Pompuan ni pelik r..x paham aku..kater suka kat aku tapi merajuknyer x abih2..macam la aku ni suka sangat tengok dia merajuk.."(padahal mmg la lumrah alam macam 2..marah 2 tandanyer sayang)

14."Yela memang la marah 2 tandanyer sayang tapi aku x suka r..dahla tarik ke hulu hilir.."(padahal diri sendiri yang bagi muka kat oarng 2 ..ha..lagi satu x pernah nak explain gtw perkara yang sebenarnyer..)

15."Dah..dah bagitau dah aper yang aku x suka dan suka tapi asyik2 buat gak perkara yang aku x suka"(padahal x pernah nak amk tw aper yang orang tu x suka..maybe diri sendiri selalu buat perkara yang orang tu pon x suka gk ng kter)

16."Takut r nak bercinta kalau terluka saper nak jawab??"(padahal selalu sangat bacer novel..ni sumer pengaruh novel la nih)

17."Lelaki ni x leh nak cayer..tup2 pasang empat kat belakang kter.."(padahal diri sendiri yang selalu terhegeh2 bila nampak lelaki kacak..)

18."Lelaki ni banyak helah..kejap suka..kejap x.."(padahal x pernah nak pikir naper jadik camtu..pentingkan diri jer)

19."Susah r nak cari yang soleh ker solehah ker.."(padahal diri sendiri pon x pernah nak bacer Al-Quran..camana tu)

20."Suka yang pakai tudung labuh jer"(padahal diri sendiri asyik pakai seluaq pendek..camna nak dapat yang camtu)

21."Kalo boley nak la yang berkekalan hingga akhir hayat"(padahal kuat cemburu..boros)

22."Masalah la"(padahal da tw WORLD IS SATAGE OF PROBLEM)

23."Nak sambung belaja la..awek aku da sampai master da..jatuh saham r nanti"(padahal selalu kantoi time belaja.level x pernah nak naik)

24."Aku suka giler kat dia tapi dia yang x nak"(pdahal da tw bunga bukan sekuntum..kumbang bukan seekor)

25."Tak bez r bercinta kene kongkong sat g..(padahal cemburu tengok orang len kahwin)

26."Susah r nak jaga hati"(padahal banyak sangat makan hati..sensitif sangat..caner nak jager hati orang len..)

27."Aku dah usaha da..mandi bunga la..aper la..da memang xder jodoh camaner.."(padahal diri sendiri yang xder keyakinan diri..)

28."Ramai sangat yang aku suka..caner nak pilih ni."(padahal da tw boley kahwin sampai 4..)


Ha..caner korang..pikir-pikirla sendiri..orang kater..tepuk dada tanyalah..tanyer..ahhhhhhh,tanyerla saper-saper pon..janji korang bahagia..




No comments:

Post a Comment